Obchody

Velké množství potravin se dováží a vyváží na dlouhé vzdálenosti. Aby takovou dopravu vůbec vydržely, balí se do zvláštních obalů a ovoce předtrhává nezralé. Jelikož zákazníci vybírají hlavně očima, důležitá je také působivost obalů prodávaného zboží a působivost regálů optimálně plných vrchovatě.

Výsledkem je, že velké množství potravin se neprodá, nebo se například zarovnané zkazí. Velmi dobrý marketing umí vést zákazníky k nákupu toho, co by jinak nekoupili - a v případě potravin, co se nakonec v ledničkách a spížích rovněž zkazí, nebo zákazníkům přinese kila navíc pro jejich postavy a plné koše obalů.

Zvláštní kapitolou může být také absurdní sankční a normová politika pro prodávané potraviny.

 

Zajímavé odkazy:

V Německu otevírá první obchod s prošlým zbožím, kde zaplatíte, kolik chcete (ČRo, 2017)

Ekologické doplňování potravin v obchodech (Příroda.cz, 2014)

Putin je Drtič šunky a Palič sýru. Rusové si utahují z likvidace západních potravin (Novinky.cz, 2015)

Rusko zničilo 20 tun rajčat. Úřad odhalil, že jsou z Česka (Novinky.cz, 2015)

Britská charita varuje před plýtváním s jídlem (Ekobydleni.eu, 2014)

Řekli NE (Stream)

Čerstvé, ale v kontajneri - plytvanie potravinami (videodokument)

Evropa dnes - Čerstvé potraviny v popelnici (videodokument)

Z popelnice do lednice (film k objednání)